ZUPALPKOPF

Vertrekpunt:

De taxi vertrekt bij het gebouw van de toeristische dienst in Virgen. Deze brengt je in 20 min. tot bij de Wetterkreuzhütte. Daar begint de wandeling.

Routebeschrijving:

De taxi brengt je in 20min. Tot op een hoogte van meer dan 2000meter. Best geen zware maaltijd nemen vooraf want de weg zit vol putten en oneffendheden en de vering van de bestelwagen wordt dan ook zwaar op de proef gesteld, evenals je maag trouwens.  Vanaf de Wetterkreuzhutte loop je eerst een stukje over een brede weg richting Zupalpalm. Op een splitsing ga je links richting 'Am Legerle'  Vanaf dan loop je eigenlijk altijd over een kam van bergtop naar bergtop. In totaal 4 beklimmingen op één dag. Vanaf 'Am Legerle' Loop je rechtdoor verder over de kam tot aan splitsing, rechts ga je opnieuw richting Zupalpalm, maar wij lopen rechtdoor en beginnen een makkelijke klim naar de Zupalpkögel. Boven op de top is het uitzicht werkelijk schitterend. Boven op de Zupalpkögel loop je rechts over de kam voor je volgende top, de Donnerstein. Vanaf de Donnerstein weer verder voor je laatste top, Speikboden. Deze bergen behoren eigenlijk al tot het Defereggental , en je komt veel wandelaars tegen die vanuit St-Veit naar boven zijn geklommen.Vanaf dan gaat het bergaf tot in het dal. Je loopt de berg af tot je aan een splitsing. Hier kun je links af richting Lasörlinghutte maar wij gaan rechts naar de Merschen Alm. Bij de alm gekomen loop je verder naar beneden tot je terug in Virgen bent.

Technische fiche:

Toppen

Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de afbeelding te vergroten Klik hier om de afbeelding te vergroten
Klik hier om de kaart te vergroten

Terug naar de vorige wandeling     Verder naar de volgende wandeling