ZUNNIG

Vertrekpunt:

Als je vanuit Matrei i.O het Virgental binnenkomt, ga je net achter de brug linksaf richting Guggenberg. Net voor het dorpje tref je nog een laatste parkeerplaats.

Routebeschrijving:

Vanaf de parkeerplaats loop je een klein stukje terug. Dan rechtsaf het bos. Het brede pad slingert naar boven tot aan de Zunnigalm. Even achter de alm is een splitsing. Van hieruit ga je verder naar boven, richting Zunnigsee. Tot aan het bergmeertje klim je ongeveer een half uur. Loop nu verder langs
het meer en de kleine Zunnig tot je aan het Zunnigjoch komt. Hier heb je een keuze: of je gaat links en beklimt enkel de Kleine Zunnig of je gaat rechts naar de Grote Zunnig. Tot aan de top van de Grote Zunnig klim je ongeveer een uurtje, dus hou hier rekening mee in je tijdschema. Dezelfde weg terug tot je weer bij het Zunnigjoch komt. Hier heb je weer een keuze: of je daalt via dezelfde weg terug naar de Zunnigsee of je loopt rechtdoor en klimt nog eens 100 meter om ook de top van de Kleine Zunnig bij op je palmares te schrijven (het ommetje loont zeker de moeite, je hebt hier een prachtig zicht op de Grote Zunnig). Vanaf de Kleine Zunnig daal je verder af langs de andere kant van de berg. Je komt uit bij het 'Dolomitenblick', waar je een erg mooi zicht heb op de Oostenrijkse Dolomieten. Je loopt verder door het bos tot je uiteindelijk terug bij de Zunnigalm komt.

Technische fiche:

Toppen

Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de kaart te vergroten

Terug naar de vorige wandeling      Verder naar de volgende wandeling