Vertrekpunt:

Als je vanuit het Zuiden Tejeda binnenkomt zie je net buiten het dorp op je linkerkant een benzinepomp. Hier begint de wandeling.  In de buurt kun je ongetwijfeld de wagen wel ergens parkeren.

Routebeschrijving:

Vanaf de benzinepomp loop je bergafwaarts langs de weg die naar Ayacata gaat. Je volgt de geasfalteerde weg ongeveer 500m. Dan draait  de baan in een scherpe bocht naar rechts maar jij neemt een bospad dat links gaat. Ongeveer 120m. verder ga je weer rechts, een smal pad dat redelijk steil naar boven gaat. Het pad gaat steeds verder de hoogte in tot je na ongeveer 1,5km. op een splitsing komt en daar ga je rechts. Nog eens 300m. verder kom je dan op het plateau van Cruz de Timagada. Daarna loop je dezelfde 300m. terug tot aan de splitsing maar nu ga je rechts. Je loopt in een boog rond het Roque Nublo massief en blijft ongeveer op dezelfde hoogte. Pas na 20min. begint het pad te dalen en loop je richting La Caluta. Het bergpad eindigt op een stoffige weg die je naar rechts volgt. Je loopt nu in een boog rond het dorp. Blijf dit pad volgen, je wandelt nog over een brug en 200m. verder sta je uiteindelijk in het centrum van het dorp. Gewoon de hoofdweg blijven volgen voor ongeveer 15min. Dan zie je links een dalend pad. Een bruine pijl wijst je in de goede richting. Na 100m. kom je op een breder pad dat je 40m. naar rechts volgt. Daarna zie je weer een bruine pijl die je langs een smal pad verder naar beneden loodst en je tot in het dal brengt. Eens beneden in het dal ga je rechts en na een kleine 500m. ben je weer terug op de weg Ayacata-Tejeda. Rechtsaf en nog een stukje klimmen terug tot bij het pompstation.