STAMMERJOCH

Vertrekpunt:

De wandeling begint aan het einde van Samnaun dorp.

Routebeschrijving:

Helemaal aan het einde van het dorp kom je aan een slagboom. Hier loop je voorbij en even later ga je links omhoog, een smal bospad. Het pad is hier ook een "Bergwaldlehrpfad". Op een aantal borden vind je veel info over het bos en wat boswachters hier precies allemaal uitsteken. Interessant. Op een bepaald moment daalt het leerpad terug rechts naar beneden. Hier gaan wij gewoon rechtdoor. Vanf nu kan je eigelijk niet meer mis lopen, er is maar één pad. Tip: begin deze wandeling zoals ik ze beschreven heb, de meeste wandelaars vertrekken vanuit de andere richting en op deze manier kom je tijdens je klim veel minder volk tegen. Het eerste deel door het Chamins dal is werkelijk prachtig. Je hoeft hier niet te zoeken achter Marmotten, je gaat er ongetwijfeld een pak zien op dit stuk. Het pad is eigenlijk nooit echt steil. Op het laatste een stukje puin maar verder zijn er geen noemenswaardige problemen. Vanaf het Stammerjoch loop je via de andere zijde terug naar onder. Je passeert een aantal mooie bergmeertjes en beneden steek je de Maisasbeek over. Hier ga je linksaf verder naar onder. Als je wat later op de middag hier passeert zul je onderaan ook weer een pak Marmotten tegen het lijf lopen.Dit is eigenlijk een ideale inloopwandeling, niet te zwaar maar toch mooi voor een eerste kennismaking met de wandelmogelijkheden van Samnaun.