ROTER STEIN

Vertrekpunt:

De wandeling begint in Berwang. De wagen geraak je makkelijk kwijt op de parking van de Sonnalmbahn.

Routebeschrijving:

Als je vanop de parking vertrekt loop je iets naar boven en dan links, richting Gröben. Even verder stopt de asfaltweg en loop je verder over een onverhard pad. Blijf het pad langs het water volgen tot je bij een splitsing, Alpele genaamd, uitkomt.

Hier loop je gewoon rechtdoor en begint de eigenlijke klim naar de Roter Stein. Je kan niet missen, altijd het pad volgen. Spaar wat krachten op want het laatste stuk is erg steil en lastig. Zorg dat je vroeg op pad bent zodat je maximaal kunt genieten van de uitzichten op de top.

Vanaf de top maak je rechtsomkeer tot je terug uitkomt bij de splitsing Alpele. Maar nu ga links, richting Hönig. Opnieuw zo'n 300 meter de hoogte in tot je boven uitkomt op een kam. Hier ga je rechts en loop je heel de tijd over de kam, lichtjes stijgend. Vanaf Hönig begint het pad terug te dalen tot je uiteindelijk uitkomt bij de Sattelkopf.

Op deze splitsing ga je rechtsaf en loopt de hele tijd rechtdoor tot je uitkomt bij de Rastkopfhütte (gesloten tijdens de zomer). Je daalt verder af door de weide tot je op een brede, onverharde bosweg uitkomt. Hier ga je rechts en daal je lichtjes tot je uiteindelijk weer in Berwang uitkomt.

Technische fiche:

Hoogteverschil 1395 m.1395m.i
Stapuren 8 uur
Hutten 0
Toppen 2
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om afbeelding te vergroten

Klik hier om afbeelding te vergroten Klik hier om afbeelding te vergroten
Klik hier om de kaart te vergroten

Terug naar vorige wandeling          Verder naar volgende wandeling