RAPPENKOPF

Vertrekpunt:

Het pad begint iets ten zuiden van St-Leonhard. Eventueel kun je bij de brug de auto parkeren.

Routebeschrijving:

Je steekt de brug over en je komt meteen op een mooi wandelpad dat door het gehele dal loopt. Je gaat rechts richting Neubergalm (1889 m.) Tot aan de alm loop je over een breed pad waar ook nog wagens kunnen rijden. Na ongeveer anderhalf uur bereik je de alm. Een gezellige hut waar maar weinig mensen passeren. Van hieruit ga je verder richting Tiefentalalm (1880m.).  Een mooi, goed begaanbaar bospad dat je in ongeveer een uurtje tot bij de alm brengt.  De Tiefentalalml  ligt bijna op dezelfde hoogte als de Neubergalm, de weg stijgt of daalt dus bijna niet. Bij de Tiefentalalm kun je weer even rusten vooraleer je  het pad weer verder volgt, nu richting Arzler alm. Ook dit pad loopt door het bos en neemt ongeveer een uurtje in beslag. Bij de Arzler alm kan je voor  een eerste keer opkijken naar de top van de Rappenkopf (2320 m.) die je zo dadelijk gaat beklimmen. Je loopt de brede weg nog een stukje verder richting Rappenkopf (gemarkeerd met rode stippen=middelzwaar) waarna de weg over gaat in een bospad. Het laatste stukje is steil maar levert hopelijk niet teveel problemen op. De uitzichten op de top zullen je inspanning ruimschoots vergoeden. Achter je liggen de Dristkogel en de imposante Rofelewand (3353 m.) Voor je ligt het Pitztal aan je voeten. Aan de overkant zie je de Luibiskogel en de Hoge Geige (3200 m.)

Je loopt een klein stukje terug. Je komt op een splitsing. Hier ga je rechts en volgt de bordjes 'Rundum dem Rappenkopf' (je kan natuurlijk ook links maar dan ga je dezelfde weg terug). Je loopt nu onder de berg langs de andere kant en komt opnieuw uit bij de Arzler alm.  Je volgt de brede bosweg terug naar beneden tot je opnieuw in het dal bent.

Technische fiche:

Hoogteverschil 965 m.h 965m.i
Stapuren 7,5 uur
Hutten 3
Topbklimmingen 1
Moeilijkheid

Afbeeldingen en wandelkaart:

Klik hier om deze foto te vergroten

Klik hier om foto te vergroten

Klik hier om deze kaart uit te vergroten