NOCKSPITZE

Vertrekpunt:

Bij de dam aan het Vernagt stuwmeer. De wagen geraak je in Vernagt makkelijk kwijt.

Routebeschrijving:

Bij je vertrek uit Vernagt loop je over de dam tot aan de bosrand. Daar ga je rechtdoor, de hoogte in. Het pad slingert een hele tijd door het bos en je blijft verder wandelen tot je aan een splitsing komt. (ongeveer 2 uur na je vertek). Aan deze splitsing ga je links om je uiteindelijke klim naar de Nockspitze te beginnen. Erg mooi en een erg pittig laatste stukje klimmen. Wij waren rond de middag boven en genoten van de prachtige zichten over de hele Schnalskamm.

Het pad loopt langs de andere kant van de berg gewoon verder in dalende lijn.  Altijd het pad blijven volgen tot je terug aan de bosrand komt.  Hier heb je weer een splitsing. Je gaat linksaf, richting Mastaunalm. Na 20 min. bereik je de alm.

Je wandelt verder in dalende lijn. Maar pas op, het venijn zit hem in de staart. Je daalt verder tot op 1600 meter en moet dan terug de hoogte in om Vernagt op 1700 meter te bereiken. Als je terug bij het stuwmeer komt heb je er toch alweer zo'n 1100 meter klimmen opzitten.

Technische fiche:

Hoogteverschil 1100 m. 1100m.i
Stapuren 7 uur
Hutten 1
Toppen 1
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de kaart te vergroten

Terug naar de vorige wandeling     Verder naar de volgende wandeling