Müttler

Vetrekpunt:

De wandeling begint in Samanun dorp. Naast de Mutler zien is onmogelijk. Loop gewoon die richting uit en je komt altijd op het breed pad dat door het Maisas dal loopt.

Routebeschrijving:

De route naar de top van de Muttler is helemaal niet moeilijk te vinden. Je kan niet naast de berg kijken als je in Samnaun dorp loopt. Loop die richting uit en even later begint het pad te stijgen in het Maisas dal. In het begin is dit een breed, berijdbaar pad. Helemaal niet steil en misschien zie je hier al Marmotten rondlopen. Je wandelt gewoon verder tot een splitsing. Rechts ga je naar het Stammerjoch, maar wij gaan links richting het Rossbodenjoch en de Muttler. Vanaf nu loopt het pad een flink stuk steiler. Ongeveer 200 hoogtmeter verder buigt het pad naar links en loopt even op gelijke hoogte. (je kan ook gewoon rechtdoor lopen, erg steil stukje door steenpuin) Dan weer verder omhoog, op je linkerkant kun je de "Roten Seeli" een roodkleurig veen zien. Nu kom je op een brede graat. Hier gaat het rechts. Vanaf nu zit je op het pad naar de top. Steil, maar constant mooie uitzichten. Reken voor de ganse klim toch op een uurtje of vier zweten. Afdalen hoeft niet langs dezelfde weg. Loop gewoon voorbij de zendmast en even verder gaat ook een pad naar beneden. Eerst met kabelzekeringen daarna door steenpuin verder naar onder. Je komt weer op het pad nabij de splitsing naar het Stammerjoch. Zo heb je toch een mooie rondwandeling gemaakt.