Vertrekpunt:

Vanaf Funchal met de auto voorbij Machico en richting Canišal. Eens Canišal voorbij kom je bij een rondpunt, hier rechtsaf en helemaal ten einde rijden. De weg eindigt op een parkeerplaats.

Routebeschrijving:

Je loopt helemaal ten einde de parking. Hier eindigt de afsfalt en begint een bergpad. Eerst een stukje naar beneden. Je komt bij een splitsing en volgt rechts. Vanaf nu kun je eigenlijk niet meer missen. Er is maar ÚÚn pad. Na ongeveer een half uurtje wandelen krijg je het spectaculairste stukje voorgeschoteld. Een smalle strook waar 100 meter lager het water langs beide kanten tegen de rotsen beukt. Er zijn kabelzekeringen voorzien dus echt moeilijk is het niet. De landstrook wordt terug breder en we houden links tot we bij de Casa do Sardinha uitkomen. Een soort boerderij die hier moederziel alleen staat. Vanaf hier gaat het omhoog naar de uitzichtberg (146m.). Eigenlijk is het verboden om de berg nog te beklimmen want er staat een afrastering. Wij gingen, net zoals iedereen trouwens, rond de paaltjes en klommen toch naar boven. Boven heb je een prachtig uitzicht over het schiereiland en de spectaculaire Noordkust van Madeira. Eens terug beneden kun je een alternatief nemen om terug te wandelen. Blijf links van de Casa do Sardinha en loop richting de zee. Er is een trap die tot de zee gaat en als je zin hebt kun je hier een frisse duik nemen. Anders loop je gewoon verder en kom je , net voor het smalle stuk, terug op het pad. Tip: dit was de eerste wandeling die we op Madeira maakten en alhoewel het niet echt warm was en er wat wolken waren, brand de zon genadeloos op je in. Gebruik voldoende zonnecreme!