KESSELSPITZE

Vertrekpunt:

De wandeling begint in het dorpje Kampl. Als je vanuit Neustift komt en door Kampl rijdt heb je, vlak voor dat je het dorpje verlaat, een riviertje. Sla daar rechts in en rij tot op het einde. Daar kan je parkeren en begint het pad naar boven.

Routebeschrijving:

Deze tocht is beslist n van de zwaarste die je op deze website kan terugvinden. Vanuit Kampl volg je de bordjes Kesselspitze en dat doe je zo bijna 4 uur. Altijd naar boven, je kan niet missen.  Wij bereikten de top van de 2728 meter hoge Kesselspitze rond de middag. Is het nog veel later, keer je best dezelfde weg terug.  De uitzichten op de top zijn werkelijk adembenemend. Geniet ervan, maar niet te lang, want er staat nog een hele trip voor de boeg.

Je volgt het pad nu nog even verder in dalende lijn (blijf 8 volgen). Een paar honderd meter verder krijg je een splitsing (slecht zichtbaar). Rechts ga je naar het Kalbenjoch maar wij moeten links houden (volg 8). Opgepast nu: de volgende 3 uur wandel je langs steile afgronden, loodrechte wanden en moet je meermaals zowel handen en voeten als steun gebruiken.  Uitkijken dus.

Alternatieve route: ga aan de splitsing rechts tot aan het Kalbenjoch (2285 m.) Daar ga je links (8a) tot een volgende splitsing. Ga daar weer links tot aan het Serlesjochl. Deze weg is langer dan de eerste route maar minder gevaarlijk en in tijd ongeveer hetzelfde.

Route 1 brengt je nog naar de top van de Lampermandspitze (2595 m.) Hier voel je echt het hooggebergte. De kans dat je op deze route andere wandelaars tegenkomt is klein.

Welke route je ook neemt je komt altijd uit aan het Serlesjochl (2384 m.) Je wandelt links (of rechtdoor indien alternatieve route) en daalt vanaf nu heel sterk tot aan Wildeben.  Als het nog niet te laat is kun je hier wat eten of drinken. Dat heb je ongetwijfeld verdiend.

Nu heb je 2 mogelijkheden om terug tot in Kampl te geraken. De mooiste (maar langste) is de 'Nr fur geubte' weg die even voorbij Wildeben naar links gaat.  Je krijgt prachtige zichten op de indrukwekkende Serleskamm. Anders wandel je gewoon de brede weg af door het bos terug tot in Kampl.

Vertrek voor deze tocht liefst zeer vroeg zodat je toch een marge hebt. Ben je moe of bereik je de top van de Kesselspitze te laat, neem dan geen risico's en keer gewoon terug.

Technische fiche:

Hoogteverschil 1752m.1752m.i
Stapuren 10 uur
Hutten 1
Toppen 2
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om afbeelding te vergroten Klik hier om afbeelding te vergroten Klik hier om de afbeelding te vergroten
Klik hier om de kaart te vegroten

Naar de vorige wandeling    Naar de volgende wandeling