AM HINTERN EIS

Vertrekpunt:

De wandeling begint in het sportdorp Kurzras, helemaal aan het einde van het dal. Je wagen ergens parkeren zal hier in de zomer geen probleem zijn.

Routebeschrijving:

Jammer genoeg kun je van deze wandeling geen lus maken zodat je dus via dezelfde route weer naar onder moet. Vanuit Kurzras volg je de bordjes 'Schöne Aussicht Hütte'  Het pad is een mooie brede weg die niet al te steil naar boven gaat. Wij deden op de klim bijna 2,5 uur. De hut doet zijn naam alle eer aan: de uitzichten zijn werkelijk prachtig. Even rusten en genieten.

Iets achter de hut tref je een splitsing van wegen. Je kunt links richting Weiskogel lopen of rechts richting Ötztal. Maar wij lopen rechtdoor, opnieuw de hoogte in. Toch nog zo'n 400 meter stijgen alvorens je op de top bent. Maar het loont de moeite, echt waar. Je bent werkelijk omringd door sneeuw, bergtoppen en machtige gletsjers. Dit is meteen ook het hoogste punt van de drie tochten in dit dal, 3269 meter. Wij deden deze wandeling in juni en er lag nog redelijk wat sneeuw. Uitkijken dus.

Technische fiche:

Hoogteverschil 1258m. 1258m.i
Stapuren 7 uur
Hutten 1
Toppen 1
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om afbeelding te vergroten

Klik hier om de kaart te vergroten