Vertrekpunt:

Het gehucht Tasartico, als je vanuit Mogan richting San Nicolas rijdt is het de derde afslag links. Een asfaltweg, bezaaid met stenen brengt je tot het gehucht Tasartico. De wagen kun je hier of daar wel kwijt.

Routebeschrijving:

Als je vanuit Tasartico vertrekt loop je de stoffige weg richting kust verder af. Ongeveer 500 meter verder (achter een schuur) draait een andere weg rechts naar boven. Nog een klein stukje rechtdoor want honderd meter verder begint een smal pad, dit neem je. Als alles goed is wandel je iets daarna onder een telefoonpaal (eigenlijk blijft het pad steeds in de buurt van deze telefoonpalen lopen). Als dit inderdaad het geval is ben je op de goede weg en kan je haast niet meer fout lopen. Je ziet ook meteen het eerste doel van deze wandeling, de Degollada de Aguas Sabinas op 547 meter hoogte. Soms loop je een stukje door een rivierbedding, dan weer op een pad maar je blijft klimmen richting de pas. Eens boven daalt het pad een stukje maar blijft dan een tijdje op dezelfde hoogte lopen. Na een tiental minuutjes draait het pad naar rechts en begint de afdaling richting strand. Je passeert nog een klein boerderijtje van Seor Antonio. Gewoon het pad blijven volgen richting strand. Nog een laatste stukje over steile trappen en daar ben je dan. Zeker het mooiste strand van Gran Canaria en misschien wel het mooiste plekje van het eiland, het verlaten strand van GiGi. Toeristen zul je hier niet of nauwelijks tegenkomen. Ideaal is het als het goed weer is en je misschien een nachtje kan kamperen om zo ten volle van de zee te genieten. Vergeet zeker je zwembroek niet want  een frisse duik heb je ongetwijfeld wel verdiend. Als het laag water is kun je langs de rechterkant nog een strandje verder naar GiGi Chico. Terug gaat het via dezelfde weg. Een hele trip want je hebt nog 547 hoogtemeters te overbruggen.