Vertrekpunt: Taschachhaus

Routebeschrijving:

De Fuldaer Hohenweg verbindt het Taschachhaus met de Riffelseehut. Achter het Taschacchaus volg je een pad dat dieper het dal in gaat. Op een splitsing ga je rechts en daal je af naar de beek. Oversteken en vanaf dan ben je op de Höhenweg. Eerst stijgt het pad nog, maar nadien gaat het in een zachtjes dalende lijn tot aan de Rifflseehut. Aan een eerste splitsing kun je eventueel links de Offenbacher Höhenweg nemen die je in 6 uur ook tot aan de hut brengt. Wij liepen gewoon rechtdoor en iets verder kom je aan het moeilijkste gedeelte van je tocht. Er hangen wat kettingen tegen de muur en hier en daar is het een beetje steil naar onder. Voor de gemiddelde dagtoerist is dit een onoverkomelijke hindernis maar voor de ervaren bergwandelaar is het “piece of cake”. Je zult merken dat aan de andere kant van deze hindernis trouwens een pad naar links gaat in een boog rond dit stukje (nieuw aangelegd omdat te weinig dagtoeristen verder liepen tot aan het Taschachhaus)

Gewoon altijd het pad blijven volgen tot je aan de Rifflsee komt. Je komt nu op een breed, berijdbaar pad uit. Hier naar rechts en er volgt nu nog een klein, kort stukje tot aan de hut.

Er zijn verschillende mogelijkheden om deze wandeling ook als (eenvoudige) dagtocht te maken:

-Vanuit Mittelberg via de Taschachalm omhoog, dan via de Fuldaer Höhenweg naar het Taschachhaus en dan via de brede weg terug naar onder.

-Met de Rifflseebaan vanuit Trenkwald omhoog tot aan de Rifflsee. Hier aansluiten op de Fuldaer Höhenweg naar het Taschachhaus en via de brede weg terug naar onder.

- Vanuit Trenkwald te voet omhoog tot aan de Rifflsee. Hier aansluiten op de Fuldaer Höhenweg naar het Taschachhaus en via de brede weg terug naar onder.

Technische fiche:

Toppen 0 0 0
Moeilijkheid

Afbeeldingen:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de afbeelding te vergroten Klik om de afbeelding te vergroten