HOHER BURGSTALL

Vertrekpunt:

De wandeling begint bij de kabelbaan van Fulpmes. Er is voldoende ruimte om de wagen te parkeren. Ook hier krijg je op vertoon van je gastenkaart een korting op de kabelbaan.

Routebeschrijving:

Vanuit Fulpmes neem je de kabelbaan tot aan het panorama restaurant Kreuzjoch. Je kan natuurlijk ook dit stuk te voet doen, maar dan maak je de klim zo'n 1100 meter langer. De meeste wandelaars nemen de kabelbaan en lopen dan tot aan de Starkenburger Hütte. Het eerste stuk van de wandeling volg ook jij dit traject. Vanaf het restaurant wandel je richting Sennjoch (2240 m.) en dan volg je de bordjes Burgstall. Hier zal het al heel wat minder druk worden.

Je loopt nu onder de Nieder Burgstall (2436 m). Je klimt nog wat tot je op een splitsing komt met een bankje. Naar rechts loopt je naar de top van de Nieder Burgstall. Wij lopen links.  Weer kom je op een splitsing. Beide wegen gaan naar de top van de Hoher Burgstall. Neem de linkse dan hoef je geen tweemaal dezelfde route te nemen.

Volg de pijlen Hoher Burgstall (2611 m.) tot op de top. Ook hier weer prachtige uitzichten tot in het Zillertal toe. Neem nu de andere route weer naar beneden. Het begin is steil met wat zekeringen dus uitkijken dat je niet uitschuift. Op een splitsing ga je links, richting Schlicker Schartl.  Een lichtjes dalend pad onder de Burgstall kam.

Op de Schartl ga je opnieuw links en nu loop je langs de andere kant van de Burgstall kam. Vanaf hier heb je constant mooie uitzichten op het zo goed als verlaten Oberbergdal, een zijdal van het Stübaital.  Loop altijd rechtdoor tot je bij de Starkenburger hutte komt.  Bij helder weer is het hier werkelijk prachtig.

Hier loopt de Centrale Alpenweg. een pad dat door heel het dal loopt. Volg het richting Knappenhutte. Vanaf hier loop je weer verder richting Galtalm. Altijd blijven dalen, dus aan een splitsing vlak na de Galtalm rechts tot in Froneben. Nog een klein stukje en je bent weer bij de wagen.

Technische fiche:

met kabelbaan zonder kabelbaan
Hoogteverschil 561 m.1674m. i 1674 m.1674m.i
Stapuren 7 9
Hutten 3 3
Toppen 1 1
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de afbeelding te vergroten Klik hier om de afbeelding te vergroten
Klik hier om de kaart te vergroten