Vertrekpunt:

Rij met de wagen richting La Atalaya in het NO van het eiland. Daar zul je ongetwijfeld bordjes vinden die je naar de Pico de Bandama brengen. Op de berg heb je een prachtig uitzicht over de krater waar je gaat wandelen. Als je terug naar onder rijdt zie je op de hoek een bushalte. Vlak hierachter begint de wandeling.

Routebeschrijving:

Tussen een huis en de bushalte ligt een smal straatje. Daar ga je in. Even verder, achter een gietijzeren hek, versmalt het pad en begint de afdaling. Even verder op je rechterkant heb je nog een uitzichtpunt. Je kan even een kijkje nemen en dan verder gaan met de afdaling. Je wandelt onder prachtige rotsen en langs mooie vegetatie. Het pad slingert verder naar onder, onder de palmbomen vind je even wat schaduw. Je zult al wel gevoelt hebben dat het steeds warmer wordt naarmate je dieper in de krater zakt. Op een splitsing onderaan ga je links en je wandelt naar de vervallen schuur toe. Kort daarachter ga je weer links en je loopt voorbij het huis van de heer Augustin, die hier al sinds jaar en dag met zijn honden en katten woont. Nu loopt je in tegenwijzerzin rond de krater. er zijn nog wat paadjes naar rechts, maar die voeren allemaal naar de akkers van de eigenaar. Je blijft op het pad rond de krater. Het pad stijgt wat en je passeert enkele grotten. Na de grotten daalt het pad weer en je komt terug op de weg waar je bent afgedaald. Het venijn zit hem in de staart, want uiteraard moet je nog 200m. klimmen om de krater weer uit te komen.