Coburger Hütte

Vertrekpunt:

Even voor de parking van de Ehrwalder almbaan in Ehrwald heb je een klein kapelletje. Daar ga je het bos in.  Met wat geluk kun je de wagen daar parkeren anders zet je hem even verder op de parking van de almbaan.

Routebeschrijving:

Aan het kapelletje ga je het bos in en je volgt de bordjes 'Hoher Gang'  Je wandelt verder door het bos tot aan de voet van de rotsen. Volg het pad en maak gebruik van de kabels om je vast te houden. Voor je het weet ben je boven. Blijf het pad volgen, zo kom je vanzelf uit bij de Seebensee. Een prachtig meertje volledig ingesloten door prachtige bergen.

Loop links van het meer en volg de bordjes 'Coburger Hütte'. Het laatste stuk is steil maar een half uurtje later sta je inderdaad bij de hut. Mooie zichten op de Seebensee, de Zugspitze en de Sonnenspitze.

Achter de hut ga je rechts en je volgt even de bordjes van 'Sonnenspitze'. Blijf het meest duidelijke pad volgen tot je uitkomt bij de 'Biberwier Scharte', een smalle doorgang geklemd tussen de Sonnenspitze en de Marienbergspitze.  Hier daal je af,  maar wees voorzichtig in het puingesteente.  Aan de rand van het bos kom je aan een splitsing, loop rechtdoor het bos in.

Blijf afdalen tot je op een brede, onverharde bosweg komt. Hier ga je rechtsaf. Nu loop je terug richting Ehrwald.  Net voor Ehrwald bocht het pad naar links maar jij gaat rechts tot je bij het water komt. Even verder is een bruggetje. Je komt uit op een geasfalteerde weg die je naar rechts volgt. Je komt vanzelf terug bij het kapelletje waar je vanmorgen vertrokken bent.

Technische fiche:

Hoogteverschil 1006 m.1006m.i
Stapuren 7 uur
Hutten 1
Toppen 0
Moeilijkheid

Afbeeldingen en kaart:

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de afbeelding te vergroten Klik hier om de afbeelding te vergroten

Klik hier om de kaart te vergroten

Terug naar de vorige wandeling         Naar de volgende wandeling