41e VRIENDSCHAPSTOCHT - 210 KM (28-06-2003)

DEEL 1

ERTVELDE

Marktplein: start richting Gent; na + 100m R.A.= Garenstraat: à molen rechts meevolgen = Molenstraat: +-punt: RD = Tervenenwegel; einde L.A. = Heifort: RD= Tervenen (3,3km): LA = Warandestraat: einde : LA en 1-ste straat RA=

SLEIDINGE

Kegelstraat: einde LA = Volpenswege: na 200m. RA = Veldhoek: RD = Wellingstraat tot einde: LA en ong. 1km volgen (richting Sleidinge) tot Zwaantje (8,5km): RA = Mithremstraat: volgen tot Daasdonk: (10,5km): aan +-punt: RD (grondgebied Waarschoot) =

WAARSCHOOT

't Hand: RD en ong. 800m voorbij spoorweg: LA = Arisdonk (12,5km): na ong. 1km (=voor brugje): RA en "Lieve-Pad" volgen tot einde weg: LA =

BEKE

Oude Staatsbaan (15km): na 150m. RA (richting Zomergem) = Bekestraat : RD =Paterstraat: RD tot Langebroeken : aan +-punt: RD =

ZOMERGEM

Moerstraat (18,5km) tot einde: LA over de brug (20km) en RD tot Merendree

MERENDREE

(23km) hier rechts meevolgen naar

LANDEGEM

Landegem-dorp (26km): LA = Kerkstraat: wegwijzer industriepark Nevele volgen = Moorstraat : over autosnelweg: RD en dan RA = Moerstraat : aan +-punt: RD en verder LA = Engelhoekstraat (30km): volgen tot grote baan : RA =

S-M-LEERNE

Leernsesteenweg (32km) tot rond punt: LA tot Deurle

DEURLE

aan O-punt (35km= grote baan Gent-Deinze): RD richting Nazareth: juist voorbij spoorweg: RA=

ASTENE

Karrestraat (36km): bord Astene: RD = Wallebeekstraat: LA = Paterstraat: RA = Spletestraat (38km): RD volgen tot Kortrijkse Heirweg: RA tot +-punt: RD tot grote baan: schuin kruisen =

PETEGEM

Kortrijkse Heirweg (42km): volgen tot einde: LA = Soeverijnstraat: over autosnelweg: RD = Kallemoeiestraat: RD =

HUIZE-LOZER

Lozerstraat: tot aan pleintje (46km): RA = Wijkhuizestraat: aan +-punt: RD en op 't einde: LA = Simaeysestraat: RA = Nazarethse Dorpsweg: volgen tot einde: LA en volgen tot

KRUISHOUTEM

ELSEGEM

Groenstraat (55km): richting Elsegem: aan +-punt: LA = Zonnestraat : RA =

ANZEGEM

Bosstraat - Greepstraat - Holstraat: afdalen, + 800m over spoorweg RA = Gaverstraat:einde LA=

KASTER

Butsegem en na 150 m RA = Kleimolenstraat; einde LA en links meevolgen = Bassegembosstraat: einde RA = richting Tiegem. Voor kerk Tiegem: LA = Neerstraat, dan RA = Kouterweg: rechts meevolgen en aan spiegel: LA, einde aan 3-sprong: LA = Sterrestraat, aan volgende 3-sprong: LA =

WAARMAARDE

Hofdries: einde aan grote baan: RA = Oudenaardse Steenweg : richting Avelgem: voor Avelgem: LA =

AVELGEM

Ruggestraat (66km): richting Ruien, over brug R.A.=Scheldestraat, dan 2 L.A.: op t einde à +-punt:RD

RUIEN

= "Vlaanderen Fietsroute" volgen tot KLUISBERG (71km): aan restaurant "Aux Acacias": RA (afdaling)

AMOUGIES

= Rue Du Renard: tot einde: LA = richting "Renaix" tot Amougies-kerk: LA = Place D'Amougies en Rechts meevolgen voorbij bord Russeignies en dan LA = Rue Du Couvent - Guerissart: tot einde: LA = Rue du Trieu = COTE DU TRIEU (78km): RA =

KWAREMONT

Drogenbroodstraat: aan het einde: RA = Ronde Van Vlaanderenstraat: op 't einde aan +-punt: grote baan kruisen = Lamontstraat - Ter Boekerstraat: Links meevolgen = Dalstraat: volgen tot einde: RA richting Zulzeke: voor Zulzeke-dorp: LA = Pladutsestraat (83km): blijven volgen; aan splitsing Rechts = Walkenaarsweg: na LA naar ROTELENBERG(86km): afdalen en R.A., na 300m.:R.A. KOPPENBERG(88km): afdalen langs Koekstraat tot frote baan: L.A. en na 50 m. R.A. = wegwijzer Maarkedal volgen: over spoorweg: Rechts meevolgen=

ETIKHOVE

Oudenaardse weg volgen tot +-punt: R.A. = Etikhovestraat: volgen tot Etikhove-Center (94km): R.D. = Beekstraat: na ong.2,5km in debocht (silo's op achtergrond): LA en LA naar TAAIENBERG (97km) Top: RA = Poesthemstraat: LA (wegwijzer Kerkem), na 100 m. RA= Delfdries: afdalen tot +-punt: RD

SCHORISSE

BERG TEN HOUTE (100km): aan +-punt: RD = Koekamerstraat: volgen tot : RA: richting Ronse: RA naar

RONSE

MUZIEKBOS-TOP (106km)

KONTROLE: Open lucht of PVBA Boekzitting(vanaf 10.15 uur!)

DEEL 3

RONSE

Muziekbos-Top: LA en afdalen tot +-punt: LA richting Ronse: na 300m.: LA=Nitterveldstraat: volgen tot grote baan (110km): RA = Ninovestraat: volgen richting Center: voorbij "Internaat HIPB":LA = voorbij Hospitaal: RA = Bredestraat en direkt LA = Bareelstraat: over spoorweg:1-ste straat RA = Rotterijstraat (112km): RD = Oostenstraat: onder viaduct tot grote baan (114km): RD = A.Demanezstraat: links, dan rechts = A.Demanezstraat: afdalen: einde (115km): LA =

ST. SAUVEUR

Durennestraat: volgen richting St.Sauveur: RA (aan bordje fietspad nr.3), dan Links en Rechts: op 't einde aan betonweg: LA en na 100 m. :LA naar LES HAUTS (119km): Top: schuin links meevolgen (= w.w. Ellezelles volgen): aan kapelletje: RA, dan Rechts en steeds deze weg volgen ong. 4km tot +-punt (124km): RD = richting Wodecq volgen tot grote baan: LA

WODECQ

wegwijzer Flobecq volgen tot grote baan: RA en na 100 m. LA en RD tot

FLOBECQ

La Planche: in bocht: LA = Puvinage: LA en onmiddellijk Rechts naar HURDUMONT-TOP (132km): RD - LA en na ong. 2km LA naar

SCHORISSE

LA HOUPPE (135km): aan chalet Gerard: Rechts meevolgen tot grote baan Ronse-Brakel: LA en na 100 m. RA = richting Schorisse volgen: LA = Bosgatstraat (137km): in afdaling RA = Rijststraat (139km): LA naar STEENBEEKSTRAAT (140km): Top:LA en RD tot grote baan: RA en voor Schorisse-Center LA: wegwijzer Oudenaarde volgen -voorbij bord Maarke-Kerkem- 2-de straat RA = Kabuize (142km): tot +-punt: RD = Kabuize: LA naar

MATER

KAPELLENBERG (144km): aan grote baan: LA (N8), na ong. 1km Ri Volkegem = Steenbergstraat: dan L. =

VOLKEGEM

Dorp (146km): afdalen en bijna op 't einde van de afdaling: RA naar WOLVENBERG-TOP (148km): LA = Natendries: richting Ename tot

ENAME

Ename-dorp (150km): aan grote baan RA tot

KONTROLE: Cafe stad Oudenaarde (vanaf 12.15 uur)

DEEL 4

ENAME

Start richting Eine: LA - Ohiostraat, over Scheldebrug, juist voor spoorweg: RA tot aan Schelde: deze weg langsheen de Schelde ong. 8km volgen (GEEN AUTO'S) tot grondgebied Zingem: LA tot +-punt: RD = (159km)

ZINGEM

Damstraat - Ommegangstraat - Kwaadstraat - Kerkhofstraat: schuin rechts (kasseiweg) = Kruishoutemse Steenweg: na ong. 800m. RA = Heulestraat : LA = Kolmstraat tot grote baan Gent-Oudenaarde: deze baan kruisen GEVAARLIJK !!!) = Den Bos (163km): aan 3-sprong: LA = Huisgaverstraat: aan volgende splitsing: rechts meevolgen = Hooghuisgaverstraat (165km): dan 1ste straat LA = Edemolenstraat(straatnaambordje weg!): aan eerstvolgende splitsing: RA en dan terug RA = Boeregemstraat : einde: aan Cafe Edemolen: LA =

NAZARETH

grote baan Gavere-Deinze: richting Deinze volgen: RA naar Nazareth (171km): RD,over brug (R17) en ong 1km: RA= Klapstraat, na 50 m LA=Antwerpse Heerweg tot gemeentebord "De Pinte": L., na 100 m. = Deurlestraat, Broekstraat; over spoorwegbrug: RD: L. = Hullekensstraat tot Kortrijkse Baan: oversteken, L. =

DEURLE

aan O-punt (baan Gent-Deinze): RD tot Deurle : RD tot O-punt= (179km)

S-M-LEERNE

aan dit O-punt: RA en ong. 2km deze weg volgen richting Drongen: LA =

DRONGEN

Zombeekstraat: LA = Moerstraat, dan RA = Industriepark tot einde: RA en volgen tot brug over autostrade (184km): hier LA naar Halewijnstationstraat: aan +-punt: RD tot Halewijnbrug (186km): op deze brug: LA = Musschaverstraat - Mosgaverstraat: op 't einde: RA en na ong. 50m.: LA =

VINDERHOUTE

Poekstraat: wegwijzer Vinderhoute volgen: aan kapelletje: RD = Meirestraat: RA = Kasteellaan: aan grote baan: LA naar Vinderhoute-brug (190km): RD tot grote baan: LA en na ong. 150m. RA en LA=

BELZELE

Kuitenberg: volgen tot Belzele (195km): RD = Oosteindestraat: RD tit cafe 't Kruisken: LA = Kromvelde (196km): RA

SLEIDINGE

Meerbeke (199km): volgen tot einde: LA = Reibroekstraat: na ong. 600m. LA = Kerselaarstreat tot +-punt: RA = richting Spaarbekken, en juist voor Kluizen-center: LA =

KLUIZEN

Kluisstraat (206km): volgen tot einde: RA =

ERTVELDE

Heulewijkstraatje: RA = Walprijstraat: volgen tot Molenstraat: RA en RD tot Ertvelde-center (210km)

Aankomst: 't Morgenzonneke - Marktplein 6 - 9940 Ertvelde

( 09/344.47.30 Permanentie: GSM: 0478/214687

Het parcours is volledig uitgepijld !

RA = rechtsaf, LA = linksaf, RD = rechtdoor, +-punt = kruispunt, O-punt = rond punt.
Eerbiedig de wegcode!!!
Dank voor uw deelname en veel fietsgenot!

SELEKTIERIT OOSTVLAAMS EN BELGISCH KLIMBREVET

Terug

Afdrukken (via Acrobat Reader 4.0)