Gens Boucneau
    home     |        stamboomgegevens     |    woord en beeld     |     links     |     gastenboek
 

Wie waren de Boucneau's die op 12 juli 1913 de boot namen van Bremen via Southampton (Londen) naar Cherbourg?

Was het Victor Boucneau die met zijn echtgenote vanuit Londen op familiebezoek ging naar Parijs of Brussel? Was het één van de andere 'Engelse' Boucneau's? Of was het Leon Boucneau, afkomstig uit Rance en marmerhandelaar in Brussel?...

We weten het niet, want jammer genoeg staan er geen voornamen vermeld op de passagierslijst…

In elk geval, op de passagierslijst van de Prinz Friedrich Wilhelm van 12 juli 1913 staan een heer en mevrouw Boucneau als passagiers vermeld voor de afvaart tussen Bremen en Southampton:
"Herr Boucneau, Frau Boucneau - Von BREMEN...nach SOUTHAMPTON".

Dit schip, de Prinz Friedrich Wilhelm, was een Duitse "Doppelschrauben - Salonpostdampfer" dat regelmatig voer van Bremen via Southampton, Cherbourg naar New York.



Prinz Friedrich Wilhelm
Gebouwd door J.C. Tecklenborg, Geestemunde, Germany, 1908. 17082 tons; 613 voet lang; 68 voet breed. Vierdubbele stoommachine, dubbele schroef. Dienstsnelheid 17 knopen. 2519 passagiers ( 425 eerste klasse, 338 tweede klasse, 1756 derde klasse).
Gebouwd voor de North German Lloyd, varend onder Duitse vlag, in 1908 onder de naam Prinz Friedrich Wilhelm. Varend tussen Bremerhaven en New York. Na WOI overgedragen aan Engeland als vergoeding voor oorlogsschade.


english

Built by J.C. Tecklenborg, Geestemunde, Germany, 1908. 17082 gross tons; 613 (bp) feet long; 68 feet wide. Steam quadruple expansion engines, twin screw. Service speed 17 knots. 2519 passengers ( 425 first class, 338 second class, 1756 third class ). Built for North German Lloyd, German flag, in 1908 and named Prinz Friedrich Wilhelm. Bremerhaven-New York service. Laid up during World War I. Given as reparations to British Government, British flag, in 1919. Sold to Canadian Pacific Steamships, British flag, in 1921 and renamed Empress of China. Renamed Empress of India in 1921. Liverpool-Quebec City service. Renamed Montlaurier in 1922. Renamed Monteith in 1925. Renamed Montnairn in 1925. Scrapped in Italy in 1930.


Meer info:

- De passagierslijst van de Prinz Friedrich Wilhelm.
- We vonden die op de site van Tweetybird's Family Tree.
- Tekst over het schip en foto afkomstig van de site van de Gruber Family

^ top

 

De andere verhalen >>>

Vlaanderen ::

Hoe kwam Stephanus in Avekapelle terecht?

Grafsteen in de kerk van Alveringem

Leuvense studenten... in de 18de eeuw!

100 jaar draadhandel Osstyn!

Een klok met een familietraditie

Vakbondswerk in Avekapelle


Wallonië ::

Hebben Boucneau's iets met marmer?

De contacten tussen Rance en Londen!


Engeland ::

Kate en Ernest kwamen uit Londen!

Engelse Boucneau's ook marmerbewerkers!


Frankrijk ::

De ramp van de 'Bazar de la Charité' in 1897

Marmeren altaar van Leonas Bukno in Vilnius!


Verenigde Staten ::

De volkstelling van juni 1900