Joffrois de Vile-Hardoin

mareschaus de Champaigne

La croisade de Constantinople


Précédent Table des matières Suivant
LXXII 
   Or vos lairons de ceus devers Constantinople, et reviendrons au marquis Boniface de Monferrat qui ert vers Salonique, et s'en fu alez sor Lasgur, qui tenoit Naples et Corinthe, deus des plus forz citez dou monde. Si les assieja andeus ensemble: Jacques d'Avesnes remest devant Corinthe, et autre bone gent assez; et li autre alèrent devant Naples, si l'asistrent.
   Lors avint une aventure el païs: que Joffrois de Ville-Hardouin, qui ere niés Joffroi le mareschal de Romenie et de Champaigne, fils son frere, fu meuz de la terre de Syrie, avec celui passage qui ere venuz en Constantinople. Si l'enmena venz et aventure au port de Mouçon; et enqui fu sa nef empirie, et par estovoir le convint sejorner l'iver au païs. Et uns Grieus, qui mult ere sire del païs, le sot; si vint à lui et li fist mult grant honor, et li dist: «Biaus sire, li Franc ont conquis Constantinople, et fait empereor. Si tu te voloies à moi acompaingnier, je te porteroie mult bone foi, et conquerrions assez de ceste terre.» Einsi se jurèrent ensemble li Grieu et Joffrois de Ville-Hardoin; et conquistrent ensemble grant part de la terre; et trova Joffrois de Ville-Hardoin au Grieu mult bone foi.
   Einsi com les aventures vienent si com Dieu volt, si prist au Grieu maladie; si fina et morut. Et li fils au Grieu se revela contre Joffroi de Ville-Hardoin et le traï; et se tornèrent li chastel qu'il avoit garniz contre lui. Et il oït dire que li marquis séoit devant Naples: à tant de gent com il pot avoir, si s'en vait encontre lui. Et chevaucha par mult grant peril bien six jornées parmi la terre; et vint à l'ost, où il fu mult volentiers veuz, et fu mult honorez del marquis et des autres qui i estoient; et il ere bien droiz, quar il ere mult preuz et mult vaillanz, et bons chevaliers.

Précédent Table des matières Suivant