Joffrois de Vile-Hardoin

mareschaus de Champaigne

La croisade de Constantinople


Précédent Table des matières Suivant
XXXIV 
   Lors se porpensèrent de un mult bon engin: que il fermèrent tote l'ost de bones lices et de bons merriens et de bones barres; et si en furent mult plus fort et plus seur. Li Grieu lor faisoient si sovent assaillies que il ne les laissoient reposer; et cil de l'ost les remetoient arrière mult durement; et totes foiz que il issoient fors, i perdoient li Grieu.
   Un jor faisoient li Bourguignon l'aguait, et li Grieu lor firent une assaillie; et issirent de lor meillors gens une partie fors. Et cil lor recorrurent sus, si les remistrent enz mult durement; et les menerent si près de la porte que granz fés de pierre lor jetoit-on sor eus. Là ot pris un des meillors Grecs de laienz, qui ot non Constantins li Ascres, et le prist Gautiers de Nuilli tot monté sor le cheval. Et enqui ot Guillaumes de Chanlite brisié le braz d'une pierre; dont granz damages fu, que il ere mult preuz et mult vaillanz.
   Toz les cops et toz les bleciez et toz les morz ne vos pui mie raconter; mais ainz que li estorz parfinast, vint uns chevaliers de la maisnie Henri, le frere le conte Baudoin de Flandres et de Hennaut, qui ot nom Eustaices dou Marchois; et ne fu armez que d'un gamboison et d'un chapel de fer, son escu à son col; et le fist mult bien à l'enz metre si que grant pris l'en dona l'on. Poi ere jorz que on ne feist assaillies, mais ne cos puis totes retraire. Tant les tenoient près que ne povoient dormir, ne reposser, ne mengier, s'armé non.
   Une autre assaillie firent par une porte desore, où li Grieu reperdirent assez. Mais là si fu morz uns chevaliers qui ot nom Guillaumes del Gi; et là le fist mult bien Mahius de Valencort, et perdi son cheval al pont de la porte, qui li fu morz; et maint le firent mult bien qui à ceste meslée furent. A cele porte desus le palais de Blaquerne, où il issoient plus soventes fois, en ot Pierres de Braiecuel plus le pris que nus, porce que il ere plus prez logiez et plus sovent i avint.

Précédent Table des matières Suivant