Joffrois de Vile-Hardoin

mareschaus de Champaigne

La croisade de Constantinople


Précédent Table des matières Suivant
IV 
   Li Dux de Venise, qui ot à nom Henris Dandole, et ere mult sages et mult preuz, si les honora mult, et il et les autres gens; et les virent mult volentiers. Et quant il baillèrent les lettres lor seignors, si se merveillerent mult por quel afaire il erent venu en la terre… Et li dux lor respont: «Signor, je ai veues vos lettres; bien avons connu que vostre signor sont li plus haut home qui soient sanz corone; et il nos mandent que nos creons ce que vos nos direz, et tiendront ferme ce que vos ferez. Or dites ce que vos plaira.» Et li message respondirent: «Sire, nos volons que vos aiez vostre conseil; et devant vostre conseil nos vos dirons ce que nostre seignor vos mandent, demain se il vos plaist.» Et li dux lor respondit que il lor requeroit respit au quart jor; et adonc aroit son conseil assemblé, et porroient dire ce que il requeroient.
   Il atendirent très ci que au quart jor que il lor ot mis; il entrèrent el palais, qui mult ere riches et biaus, et trovèrent le Duc et son conseil en une chambre; et distrent lor message en tele maniere: «Sire, nos somes à toi venu, de par les haus barons de France qui ont pris le signe de la croiz, por la honte Jesu-Crist vengier et por Jerusalem reconquerre, se Dieus le vuelt soffrir. Et porce que il savent que nule genz n'ont si grant povoir d'eus aidier com vos et la vostre genz, vos prient or Dieu que vos aiez pitié de la terre d'oltremer et de la honte Jesu-Crist, et que vos veuilliez mettre peine coment il puissent avoir navie et estoire.»
   «En quel manière? fait li Dux. — En totes les manières, font li message, que vos lor saurez loer ne conseillier que il faire ne soffrir puissent. — Certes, fait li Dux; grant chose nos ont requise, et bien semble que il béent à haut afaire; et nos vos en respondrons d'ui à huit jorz. Et ne vos merveilliez mie se li termes est lons, quar il covient mult penser à si grant chose.»

Précédent Table des matières Suivant