Joffrois de Vile-Hardoin

mareschaus de Champaigne

La croisade de Constantinople


Précédent Table des matières Suivant
II 
   En l'autre an après que cil preudon Folques parla ainsi de Dieu, ot un tornoi en Champaigne, à un chastel qui ot nom Ecry; et par la grace de Dieu si avint que Tibauz, quens de Champaigne et de Brie, prist la croiz et li quens Loeys de Blois et de Chartein, et ce fu à l'entré des Avenz. Or sachiez que cil quens Tibauz ere jones hom, et n'avoit pas plus de vint-deus ans; ne li quens Loeys n'avoit pas plus de vint-sept ans. Cil dui conte erent neveu le roi de France et ses cousins germains, et neveu le roi d'Engleterre de l'autre part. Avec ces deux contes se croisèrent dui mult halt baron de France, Symons de Monfort et Renauz de Monmirail. Mult fu granz la renomée par les terres, quant cil dui halt home se croiserent.
   En la terre le conte Tibaus de Champaigne se croisa Garnier li evesques de Troies, li quens Gautiers de Briene, Jofrois de Joenville, qui ere seneschaus de la tere, Roberz ses freres, Gautiers de Gaignoru, Gautiers de Monbeliart, Eustaices de Conflans, Guis dou Plaissié ses freres, Henris d'Ardillieres, Ogiers de Saint-Cheron, Vilain de Nuilli, Jofrois de Vil-Hardoin li mareschaus de Champagne, Jofrois ses niés, Guillaume de Nuilli, Gautiers de Fuillinies, Evrars de Monteigni, Manasiers de l'Isle, Machaires de Sainte-Manehalt, Miles li Braibans, Guis de Chapes, Clarembaus ses niés, Reignars de Dampierre, Johans Foisnons, et maintes autres bonnes genz dont li livres ne fait mie mention.
   Avec le conte Loeys se croisa Gervaise del Chastel, Hervis ses fils, Johans de Virsin, Oliviers de Rochefort, Henris de Mousteroel, Paiens d'Orliens, Pierres de Braiecuel, Hues ses freres, Guillaume de Sains, Johans de Friaise, Gautiers de Gaudonvile, Hues de Cormeroy, Jofrois ses freres, Hervis de Belveoir, Roberz de Froevile, Pierres ses freres, Oris de l'Isle, Roberz del Quartier, et maint autre dont li livres ne fait mie mention.
   En France se croisa Neules li evesques de Soissons, Mahius de Monmorenci, Guis li chastelains de Couci ses niés, Roberz de Ronssoi, Ferris d'Ierre, Jehans ses freres, Gautiers de Saint-Denise, Henris ses freres, Guillaumes d'Aunoi, Roberz Malvoisins, Drues de Cresonessart, Bernarz de Moruel, Engerrans de Bove, Roberz ses freres, et maint autre prodome, dont li livres ore se taist.

Précédent Table des matières Suivant